کولر گازی چیست؟

کولر گازی چیست؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

کولر گازی چیست؟
بازدید : 381


آشنایی با انواع کولر گازی و کاربرد آنها در تهویه مطبوع به طور کلی کولر گازی وظیفه جذب هوای گرم داخل و تولید خنک و مطبوع از طریق فرآیند تبخیر گاز مبرد به اواپراتور کولر گازی را بر عهده دارد. تهویه مطبوع از یک بخارساز برای جذب گرما (اواپراتور)، یک کمپرسور برای متراکم کردن گاز مبرد، یک کندانسور خارجی برای خنک کردن مبرد، یک شیر انبساط تشکیل شده است. کولرها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: کولر دو تکه یا اسپلیت. و کولرها به یک تکه (پنجره ای یا قابل حمل) تقسیم می شدند.

کولر گازی یا اسپلیت های دو تکه از دو پنل داخلی و یک پنل بیرونی (کندانسور) تشکیل شده است. یونیت داخلی را یونیت داخلی یا پانل داخلی (اواپراتور) و یونیت خارجی را یونیت خارجی یا پانل خارجی (کندانسور) می نامند.
کمپرسور در واقع موتور یا قلب کولرهای گازی و اسپلیت ها می باشد که به دلیل قرار گرفتن در قسمت بیرونی دستگاه، صدای حاصل از عملکرد دستگاه به داخل ساختمان منتقل نمی شود، بنابراین احساس راحتی بیشتر می شود. و صدا به دست می آید. کمپرسورها یا موتورهای تهویه مطبوع را می توان به سه نوع کمپرسور پیستونی استوایی، کمپرسور اسکرول و کمپرسور چرخشی تقسیم کرد.

کولر گازی چیست؟ اسپلیت ها را می توان به انواع مختلفی از جمله دیواری، ایستاده، سقفی، کوتاه و ... تقسیم کرد. کولر گازی یکی از قطعات بسیار رایج پنجره است و محل نصب آن ها در داخل قاب پنجره می باشد. معمولا کولرگازی های نوع قدیمی به دلیل نوع کمپرسوری خود نسبت به سایر انواع کولر گازی برق بیشتری مصرف می کنند. کولر گازی اسپلیت قابل حمل که چندین سال طول می کشد. کولرهای یک تکه و یکپارچه وارد بازار شده است که توضیحات و انواع آن در سایت دماجهیز ارائه شده است. اسپلیت ها را از نظر مصرف انرژی می توان به نوع کم مصرف با سطح انرژی A که مجهز به اینورتر هستند و انواع دیگر یا معمولی با سطح انرژی B تقسیم کرد.

 

https://iransplit.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%88%d8%b1-%d9%81%d9%86/



نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت : 5:8
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید